Black Friday week in Nederland is dit jaar groter dan vorig jaar. Klarna, dat betalingen in winkels verwerkt, heeft de afgelopen dagen een stijging van bijna 40% geregistreerd.

Zelfs vergeleken met de piek van 2021 laat de week van Black Friday nog steeds een flinke groei zien. Klarna, dat 45.000 webwinkels in Nederland bedient, heeft zojuist kerngegevens over e-commerce van de afgelopen dagen gedeeld.

“Millennials zijn vooral dol op afdingen: 45% van de kopers behoort tot deze groep. Vergeleken met de gemiddelde winkeldag zijn Gen X-consumenten bijzonder actief. “Beide bevindingen tonen aan dat prijsgevoelige consumenten in deze periode op zoek zijn naar koopjes en shoppen voor de feestdagen.

Deze cijfers zijn niet verrassend. Eerder deze week deelde Achteraf Betalen haar bevindingen en prognoses van logistiek bedrijf Monta. Het aantal bestellingen steeg in het weekend met 40%. Zijn AI-software berekende zelfs een totale stijging van 83% ten opzichte van een gemiddelde week in 2022.

Edwin van der Ham, directeur van Monta, wees erop dat de schappen van de webwinkel helemaal vol zijn. Retailers willen ruimte maken voor nieuwe voorraad en profiteren van de zwarte week om ruimte te maken. Dat zou een gemengde zegen zijn, want er zijn tekenen dat de e-commercetransacties sinds de zomer fors zijn gedaald door de afnemende koopkracht.

Black Friday klarna

Waarom klarna zo populair is tijdens Black Friday

Het blijkt dat de Black Friday-uitverkoop vanuit de VS “heter dan ooit” blijkt te zijn, vooral online. Betaalbedrijf Klarna heeft in Nederland bijna een kwart meer aankopen gezien dan vorig jaar. De piek kwam rond 21.00 uur, toen de verkoop bijna vijf keer hoger was dan het gemiddelde op vrijdagavond.

Den Haag (ANP) – Het Black Friday specials festival uit de Verenigde Staten blijkt “all the rage”, vooral online. Betaalbedrijf Klarna heeft in Nederland bijna een kwart meer aankopen gezien dan vorig jaar. De piek kwam rond 21.00 uur, toen de verkoop bijna vijf keer hoger was dan het gemiddelde op vrijdagavond.

Maak je klaar voor middernachtkortingen “Black Friday is terug dit jaar! November-uitverkoop is nu een vast onderdeel van de kerstinkopen. Net als vorig jaar maken veel Nederlanders zich om middernacht klaar voor Black Friday”, zegt Wilko Klaassen, directeur Nederland, België en Frankrijk bij Klarna Say. “De groei is niet meer zo sterk als in 2020 ten opzichte van het jaar ervoor, maar toch kopen affiliates in het eerste uur van Black Friday maar liefst negen keer de gemiddelde winkeldag. Shoppen doe je grotendeels online. Dat kan deels verklaard door het feit dat winkels hun Black Friday deals vooral online zetten, maar ook doordat online shoppen de laatste jaren erg populair is geworden onder alle leeftijdsgroepen. Ook merkten we dat Nederlanders slimmer winkelen, vooruit plannen en bewust budgetteren om aan te houden hun bestedingen onder controle. In Nederland komt de tweede handelsweek eraan vanwege Sinterklaas. Volgende week worden er nog grote aankopen verwacht.”

Winkels die sterk zijn gegroeid zijn bijvoorbeeld AliExpress en Willie.nl – Veel mensen kozen Klarna winkels om daar hun aankopen te doen. Wij hebben de winkels gevraagd naar de exacte data maar hebben deze helaas niet gekregen. Dit is natuurlijk begrijpelijk omdat ze de concurrenten niet de kaarten willen laten zien.

Black Friday

Hoe klarna werkt

Klarna is voortdurend bezig met het ontwikkelen van het afrekenproces en het is erg soepel of “soepel” zoals ze zeggen. Dit geldt met name voor klanten die Klarna al kent, omdat ze automatisch worden herkend en direct hun favoriete betaalmethode te zien krijgen, waardoor een hoge conversieratio wordt gegarandeerd. Naar eigen zeggen kan deze betaalmethode de conversie met 10% tot 20% verhogen. Vooral op mobiel hebben ze een prima oplossing.

De penny loafer heeft een band die horizontaal over de wreef van de schoen loopt. De band heeft een opening waar vroeger de cent zat. Nu is de band alleen voor decoratie. De Penny loafer heeft een strakke, frisse uitstraling. Dat maakt deze schoenen perfect voor een feestelijke brunch of zomers diner, maar je kunt ze ook op een warme zomerdag naar kantoor dragen. Deze stijlvolle loafers van Lamica zijn gemaakt van pistachegroen suède en voorzien van een penny strap met gespsluiting. De binnenkant is gemaakt van leer en het stevige aanrechtblad zorgt voor eersteklas draagcomfort.

Van oorsprong een Zweeds bedrijf, is Klarna al vele jaren actief op de Nederlandse markt. Het bedrijf is gespecialiseerd in post-mortem online betalingen en biedt een verscheidenheid aan diensten om het afrekenen te vergemakkelijken met ‘Klarna Smooth’, waar uw klanten kunnen kiezen tussen direct betalen of ‘betaal later’-opties. Het bedrijf is marktleider in oplossingen voor achteraf betalen en is momenteel actief in veel verschillende Europese landen, waaronder Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Nederland, Duitsland en Oostenrijk.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website maakt gebruik van cookies, accepteer het gebruik van cookies voor de beste ervaring op de site.